27. februar 2011

Hull i himmelen

Jeg hadde håpet på en fin og solrik søndag. Men selv om været var både fint og vårlig, så var det totalt overskya og ingen glimt av sol. Dermed var det heller ikke noe fristende å dra på tur med kamera. Men så da det begynte å bli mørkt i Fjellsiden, åpna det seg et stort, spennende og fargerikt hull i himmelen. Så ble det et bilde i dag også.

Noe annet jeg hadde tenkt å gjøre i dag var å øve mer på fuglefotografering. Sist jeg prøvde kom det bare kjøttmeiser på besøk. Selv om det er søte, små og yndige fugler, så hadde det vært spennende med litt flere arter også. Så jeg rigga meg opp med et større utvalg mat, venta på dagslyset og var klar for fuglebesøk. Men i dag hadde de tydeligvis helt andre gjøremål. Bare såvidt jeg så en fugl på hele dagen.

Men siden dagen var så grå og ingen fugler kom på besøk, måtte jeg nøye meg med det som var innenfor de fire veggene. Alltid deilig å hvile øynene på vakre blomster.

Denne gang er det roser. Neste gang vil jeg kjøpe tulipaner. Jeg så forresten årets første hestehov inne ved husveggen i dag. Et sikkert vårtegn.


2 kommentarer:

  1. Det var da hærlige roser du :D
    Flotte bilder <3
    Så fuglene sviktet deg i dag, men kjøttmeisen er en trofast fyr det , så du kan stole på han , kjempe bra bilde forresten . Her er det umulig å ta fugle bilder , for mye firbeint aktivitet , og fuglematern e for langt unna vinduet :(
    Ha en flott uke MandyL

    SvarSlett
  2. Akkurat samme vær som her i dag skjønner jeg.. :) Så jeg var heller ikke ute med kamera i dag.. Huff, jeg mener da at en skal ut i all slags vær egentlig, men nei- det ble bare til at jeg ble inne.. ;)

    De er så søte de kattene dine! Og du har litt av en Himmelutsikt også!! :)

    Vakre bilder! Og tenk- at du allerede har sett en hestehov!! Her ligger vi i mange hvite lag over marka ennå.. :))

    SvarSlett