1. mai 2011

Besøk på Farmen


I går ble det et lite besøk på Farmen. Vil bare presisere at dette navnet brukte vi lenge før TV-programmet ved samme navn ble oppfunnet. Dette er barndomshjemmet til min mormor, og nå sommerhuset til mine foreldre. En deilig og fredelig plass å være.


Den gamle låven er restaurert. Ved første øyekast ser den kanskje ny ut, men det er bare utenpå. :)


Noe som slettes ikke ser nytt ut er det gamle sommerfjøset. Utrolig at det står, skjevt og skakt som det er.


Loftsvinduet på selve huset. Lurer på hvorfor tømmeret er så skjevt skåret på den ene siden...


Mens jeg var en velkommen gjest på Farmen i går, er det andre som har tatt seg til rette uten lov. Her har det vært grevling på ferde! Tolv forsøk har den gjort rundt husmuren før den endelig fant et sted hvor det ble mulig å grave seg under huset. 


Her vises en del av graveaktiviteten. Det hvite er mel, slik at man kan se fotefarene etter den hvis den kommer tilbake. Men han har ikke vært å se etter at utgravingsforsøkene ble oppdaget. Så da er det bare å håpe han har fattet interesse for andre aktiviteter.


Etter besøket på Farmen, ble det en liten runde på fjellet, hvor vi også fikk med oss solnedgangen. Der oppe var det litt mer vinterlig med snøflekker overalt. Og på vannet ligger fortsatt isen.

I dag er det nok en solskinnsdag. Denne gang uten den kalde vinden som var i går. Så da er det vel bare å bevege seg utendørs. Diamantene er forlengst klare.

2 kommentarer:

  1. Et nydelig sted! Så deilig det må være å ha et sommersted som dette! :) Jeg trodde du hadde vært på tv-Farmen med det samme ja.. Jeg er en ivrig følger av den serien.. ;)

    Ønsker deg og pusene en fin 1. mai! Klem fra meg! :)

    SvarSlett
  2. Koselige bilder. Fikk litt sånn flashback, og tenkte på hvor vakkert det også var inni husene der. Så glad for at jeg fikk besøkt Farmen. :-)

    SvarSlett