2. juni 2011

Rød orkide


I dag har jeg pleid et par dusin orkideer. Mange vakre blomster å hvile øynene på. Herlig å se at flere kommer med nye skudd og knopper etter en tids hvileperiode. Men min røde har ikke blomstret på halvannet år. Den lever, men ikke stort mer enn det. Den var en av de første orkideene jeg fikk og nærmer seg raskt ti år nå. Så det er kanskje ikke så rart om den velger å si takk for seg.

Å, jeg skulle så gjerne hatt en ny rød orkide! Men ser aldri den fargen i butikkene. Blomstene er ganske små, og fargen er altså rødrosa. Så hvis noen vet hvor man kan få tak i..... ;)

 

4 kommentarer:

  1. Kjempefin orkide, og de er jo så kjempefine!:) Ønsker deg en kjempefin himmelsprett!:)

    Klem fra Toril

    SvarSlett
  2. De er flotte. jeg tror at jeg har sett roede, men akkurat som du beskriver - med ganske smaa blomster. Men de er sjeldent aa se. Bra du har saa fine bilder av orkideer.

    SvarSlett
  3. Orkideer er nydelige blomster og denne røde du viser her er virkelig spesiell,
    skjønner godt at du ønsker å se den blomstre igjen. Det er sjeldent å se andre farger enn de ordinære i butikkene, synes jeg. Kanskje du kan søke på nettet?

    SvarSlett
  4. Nydelige orkideer du har. Skulle så inderlig ønske at jeg greide å få mine to til.

    SvarSlett